Loading…

MisjaGitara.pl

Nadaj swojej pasji nowego brzmienia

8 najważniejszych akordów gitarowych dla początkujących

Od czego zacząć, aby nauczyć się grać na gitarze?

Nauka kształtów podstawowych akordów to pierwszy etap, który należy starannie przerobić. Z tymi akordami możesz grać tysiące piosenek. Akordy te nazywane są również akordami otwartymi, czyli nie używamy w nich palca wskazującego jako tzw. poprzeczki. Poprzeczkę stosujemy w akordach barre. Pamiętaj o prawidłowym umiejscowieniu palców na strunach. Pomoże ci w tym rysunek przedstawiający numery palców i ich odniesienie w akordach.

Akordy durowe CAGED

Akordy mollowe – Em, Am, Dm

Podaję również kilka wskazówek, na których należy się skupić podczas ćwiczenia akordów:

  • Naciskaj struny samymi końcami palców (górą opuszków, tuż przed paznokciem).
  • Upewnij się, że palce są jak najbliżej progu- tuż przed progiem, a nie na samym progu.
  • Jeśli naciśniesz strunę, upewnij się, że palec nie dotyka i nie wycisza sąsiadujących strun.
  • Połóż kciuk na tylnej części gryfu gitary, a nie na jego szczycie.
  • Sprawdź, czy wszystkie dźwięki brzmią czysto i wyraźnie.
  • Naucz się płynnie przechodzić między akordami (zobacz osobny wpis).
  • Ćwicz akordy codziennie, nawet 15 minut, to naprawdę działa.

Powodzenia!